Cartell XXXV Volta a peu a Pego

Cartell XXXV Volta a peu a Pego

Nou Circuit

viernes, 8 de abril de 2016

El circuit de la XXXIV Volta a peu a Pego

     Com tots els anys recordarem el circuit de la XXXIV Volta a peu a Pego, enguany el circuit continuara sent el mateix dels anys anteriors, amb un sol canvi ja que passarem pel carrer Argentína en compte del carrer Sant Agustí i que se deu al fet que l'any passat el carrer Argentína estava en obres pel que tornem al circuit original.



     En el vídeo podrem recórrer el circuit i poder veure millor el seu traçat, amb les imatges fixes també podrem observar a més la seua situació general i el perfil.
     Tots, ja deuríem saber que la carrera de Pego se celebra el 30 de abril i que la seua distància és un 10.000, Però perquè any rere any ens encabotem que la seua distància siga la mateixa?, la veritat és que s'ha arribat a esta distància després d'haver passat per 4,5 QM., 8 Qm. I per fi els 10 Qm.
     Es podria fer tot un tractat sobre els deu quilòmetres com la distància perfecta perquè el corredor popular puga participar en carreres.
     Sense cap dubte, els 10 K. És la carrera mes popular, que siga una distància olímpica tradicional encara que parega que no té importància i que molts dels corredors quan comencen desconeixen este fet, fa que siga un punt de referència en el poder mirar i fixar-nos. Segur que la majoria de corredors populars seguixen les finals de les olimpíades, mundials o de qualsevol altre campionat en què es córrega un deu mil, i quantes vegades no haurem pensat la de vegades que ens doblarien, i que si tinguérem la sort de participar amb alguna de la figures, Bekele…, ens doblarien tantes vegades que només amb un xicoteta salutació cada vegada, acabaríem sent grans amics.


     Però el principal atractiu d'esta carrera és la seua semblança a la nostra carrera diària. Les carreres típiques d'entrenament es duen a terme en un marge de mitja hora a una hora, i qualsevol corredor pot acabar una carrera de 10 K dins d'eixe mateix marge. Per tant, és una distància que ens és familiar, i no és ni massa llarga ni massa curta.
     Llavors que es diferencia la participació en una carrera de l'entrenament diari?, només la velocitat. Córrer a una velocitat major del normal amb només un dia a la setmana que practiquem un poc de velocitat és suficient.
     No cal fer grans distàncies entrenant, com en les maratons, tampoc cal fer proves o tets sobre la distància, perquè la coneixem de sobra de quasi tots els dies, i una cosa molt important si ens agrada acudir a carreres els caps de setmana, esta és bona distància perquè ens permet recuperar-nos per al pròxim cap de setmana, i estar preparat una altra vegada per a competir.
     Així que ja veieu és la distància ideal per al corredor que comença, així com el punt ideal perquè descansen els corredors que com jo venim de córrer maratons, també és bona per a utilitzar-la com prova per a qui esta preparant mitjes maratons o inclús maratons, com veieu si vos agrada córrer, un 10 mil és la vostra distància, i el 30 de abril en la XXXIV Volta a Peu a Pego és una bona oportunitat per a saber si tot l'anterior és possible.


     Hem aconseguit un any més els 10.000 metres exactes sabent que en res s'assemblen, excepte en la mesura, amb els que se celebren en la pista.
     Són carreres molt distintes, la pista no presenta cap dificultat perquè sabem per endavant que serà plana i sense cap revolta tancada, la tàctica de carrera només es basa en les dificultats que ens puguen presentar els nostres rivals.
     Les carreres fora de la pista i urbanes ens presenten totes les dificultats que puguen tindre els nostres pobles per a córrer, diferents tipus de sòl, passos de vianants elevats, corbes molt tancades, carrers estrets, pujades i baixades de tots els tipus, vianants que es poden creuar i en cas de pluja, tolls.
     Així que l'única forma d'encertar amb la millor tàctica i estratègia de carrera és conéixer sobre el terreny com serà el circuit, d'ací la importància que este pintat amb una línia blava, recórrer caminant o calfant les parts principals del circuit és una de les activitats principals que hem de realitzar quan ens trobem amb un circuit per primera vegada.
     En la XXXIV Volta a Peu a Pego és necessari per a poder aplicar la nostra estratègia de carrera recórrer abans el centre del poble i sobretot l'ultime quilòmetre, com estaran pintats els punts quilòmetres en el sòl des de molt enjorn és fàcil conéixer la seua ubicació.
     Les carreres urbanes tenen l'al·licient de posseir moltes més estratègies de carrera que la pista perquè no tots tenim la mateixa habilitat per a ascendir desnivells fent les camallades més curtes i eficients i a descendir ràpid sense perdre la compostura i sense descontrolar el nostre pas.
     La XXXIV Volta a Peu a Pego posseïx quasi tots els al·licients paquè tots puguem demostrar les nostres habilitats, suficients rampes perquè els més forts puguen demostrar-ho, baixades i llargues rectes on els més ràpids demostraren la seua velocitat, revoltes tancades i carrers estrets amb continus canvis paquè els més hàbils ens ensenyen les seues manyes i un circuit urbà que recorre els llocs més emblemàtics de Pego paquè el corredor tranquil que pense disfrutar de l'entorn puga apreciar el nostre bonic poble.
     Si volem posseir una bona estratègia de carrera en la XXXIV Volta a Peu a Pego haurem de conéixer molt bé el circuit per a així poder utilitzar adequadament en cada part la tàctica que millor s'adeqüe a les nostres característiques.

sábado, 2 de abril de 2016

El cartell de la nostra XXXIV Volta a peu a Pego

Anit va tindre lloc la presentació del cartell de la nostra XXXIV Volta a peu a Pego, que va comptar amb l'assistència del regidor d'esports del M.I. Ajuntament de Pego, Raúl Tamarit, i del president de Dorsal 19, Juanjo Arbona.


Van assistir, també, la majoria dels socis del nostre club, gràcies a la qual cosa vam poder intercanviar les primeres impressions sobre la nostra carrera. Vam parlar del circuit, de la zona de meta, avituallament i de la resta dels punts interessants que té tota l'organització d'una carrera.
 Ja tenim per tant el cartell de la nostra XXXIV Volta a peu a Pego, el que també ens diu que se'ns acosta el dia de la seua celebració.
Tots sabem de la importància dels cartells i els logotips per a la promoció de qualsevol esdeveniment però al no poder comptar amb un pressupost que ens arribe per a contractar una empresa publicitària ens conformem amb un simple cartell anunciador que junt amb el logotip de Dorsal 19 faça recordar als corredors la data de la volta a peu de Pego.
Hui en dia els cartells que ens anuncien les grans carreres es caracteritzen per comportar missatges concisos, carregats de components psicològics, amb dissenys cada vegada més elaborats perquè amb només una mirada poder aconseguir que el corredor retinga la major informació possible en el seu cap.
Nosaltres no hem pogut arribar a tals nivells i només amb un simple anunci que informe i que no enganye a ningú ens hem conformat, ja se que molts ens diran que un bon cartell no sols deu informar sinó també tractar de “vendre'ns alguna cosa”, en el nostre cas la XXXIV Volta a peu a Pego, així que si algú s'anima a córrer a Pego gràcies al cartell ens donarem per satisfets.


Si hem transmés l'esdeveniment i hem ajudat a difondre la informació de la Volta a Peu, el cartell haurà complit també la seua missió.
Al ser la carrera a peu una activitat esportiva que esta de moda l'anunci d'una carrera ajuda a què molts esportistes s'animen a participar. En la volta a peu a Pego anem hi ha poder comprovar com córrer esta de moda, no hi hi ha dubte que és essencialment una activitat divertida, veurem com molts corredors que han arribat a la carrera a peu per diversos motius: per diversió, pel desig d'estar amb els amics o fer uns altres de nous, pel manteniment de la forma física… vénen d'altres esports.
A Pego, des de fa uns anys es pot observar un augment en les persones que practiquen activitat física de diferents maneres. Hi ha caminants, corredors, futbolistes, ciclistes, muntanyencs, nadadors, els que practiquen aeròbic, tenistes, els que van als gimnasos, senderistes, els que ballen, els que utilitzen la bicicleta estàtica en totes les modalitats… i molts dels practicants d'estos esports s'estan acostant a la carrera a peu.
Sens dubte, si practiquem un esport contribuïm a millorar la nostra forma física. A més, també porta associades altres avantatges menys conegudes, que actualment estan en voga. L'esport augmenta l'autoestima, així com la capacitat de relacionar-se amb els altres. Raó suficient perquè haja adquirit tanta importància en el si de tota política municipal.
La majoria ens posem les sabatilles d'esport, uns pantalons curts i altres accessoris per a estar en forma, aprimar-se, guanyar flexibilitat, tonificar… Però els nous beneficis de l'esport, com l'estat «zen» que aconseguim després de practicar un esport, cada vegada es tenen més en compte en l'hora de valorar l'exercici físic.
En la pràctica d'un esport un dels factors fonamentals és el component psicològic i relacional. Actualment, se sap que les persones que corren, freqüenten un gimnàs, practiquen esport d'equip etc., són més estables emocionalment, més sociables i més feliços en les seues relacions. Així que, córrer et fa sentir millor en més d'un aspecte.
Entre els experts també hi ha unanimitat: des d'un punt de vista social, la pràctica d'un esport afavorix el contacte amb altres persones, independentment de l'estrés professional o de les diferències culturals, i desenrotlla la bona convivència. En efecte, és més fàcil travar amistat o integrar-se en un grup quan compartim un hobby.

Anem llavors a procurar que la XXXIV Volta a peu a Pego siga una carrera on es reunisquen la major quantitat de corredors vinguen de l'esport que siga, 10 quilòmetres és una distància que es troba a l'abast de molts dels esportistes que practiquen alguna classe d'esport habitualment.